miniatura

– streamy #Młodzi

Nieszablonowe rekolekcje pasyjne zostały przygotowane przez zespół Młodzi Luteranie. W dniach od 8 do 10 marca 2024 r. Zozu – Zosia Bujok i Patryczek – Patryk Szczepański zaprosili uczestników do specjalnie na tę okazję wybudowanego kościoła w Minecrafcie, w wirtualnym świecie. Program miał miejsce równocześnie w świecie realnym oraz w tym wykreowanym w grze. Zozu i Patryczek świetnie połączyli te dwie przestrzenie – oprowadzali uczestników spotkań po świecie gry, jednocześnie rozmawiając z osobami oglądającymi na żywo, od których otrzymywali wiele pozdrowień na czacie.

Na dużym ekranie można było również obejrzeć nagrania z realnego świata. Każdego dnia pojawiały się propozycje książek związanych z tematyką poszczególnych dni. Prezentowana była też sonda przeprowadzona wśród „prawdziwych” ludzi, którzy odpowiadali na pytania dotyczące przepraszania, wybaczania i kochania.

Głównym punktem program były rozważania biblijne. Ks. Piotr Sztwiertnia był i w grze, i przed obiektywem kamery. Młodzież entuzjastycznie przyjęła nowe tryby gry zaproponowane przez księdza. Podczas tych wspólnych trzech wieczorów, próbowano lepiej zrozumieć przypowieść o synu marnotrawnym. Tematy poszczególnych wieczorów to: przepraszam, wybaczam, kocham. W czasie programu było można przesyłać intencje modlitewne – na koniec każdego dnia modlono się o sprawy ważne dla oglądających.

 

W realizację programu zaangażowanych było 21 osób – 6 pracowników CME i 15 wolontariuszy. Na żywo, każdego wieczoru, oglądano spotkania na 80 ekranach – zarówno indywidualnie, jak i w grupach młodzieżowych i konfirmacyjnych.

Program został zrealizowany przez Centrum Misji i Ewangelizacji w ramach projektu Kościół w Sieci przy współpracy ze Światową Federacją Luterańską.

Zachęcamy do subskrypcji kanału YouTube #MŁODZI luteranie, gdzie można obejrzeć te pasyjne spotkania oraz kolejne.

Katarzyna Wesner-Macura
zdjęcia Archiwum CME


Zozu: „Prowadzenie rekolekcji było nie lada wyzwaniem. Mówienie do kamery stresuje chyba każdego, a szczególnie, gdy ludzie oglądają cię na żywo. Myślę jednak, że to doświadczenie było super i nauczyło nas pracy przed kamerą. Na pewno zaskoczyła nas liczba odpowiedzi na czacie na żywo. Wiele ludzi z zaangażowaniem odpowiadało na zadawane przez nas pytania. Tworzyło to świetną atmosferę. Na pewno będziemy wspominać naszą wspaniałą ekipę, która wspólnie pracowała nad transmisją. Było dużo śmiechu poza kamerą i wspólne rozmowy nad pizzą”.

Patryczek: „Chcąc nie chcąc, tworzyliśmy historię, bo rekolekcje w Minecrafcie były czymś całkowicie nowym. Najbardziej cieszy mnie pozytywny odzew, który mogliśmy usłyszeć na live’ach i po nich. Zaskoczyło mnie to, że mogliśmy trafić nie tylko do młodych, ale i ci starsi byli otwarci na nowe technologie i formy przekazu. Co było największym wyzwaniem? Połączenia interakcji w obu światach, tak by nic nie zostało pominięte. Będę wspominać cały czas przygotowań, wielkie zaskoczenie – po zobaczeniu kościoła w Minecrafcie – i pozytywną energię, jaką dawali wszyscy zaangażowani i oglądający”.


Co to jest Minecraft?
To komputerowa gra survivalowa o otwartym świecie stworzona przez Markusa Perssona. Minecraft pozwala graczom na budowanie i niszczenie obiektów położonych w losowo generowanym świecie gry. Ważnym elementem gry jest przetrwanie. Gracz może zbierać surowce czy wytwarzać przedmioty albo atakować napotkane istoty. Pierwsza publiczna testowa wersja gry została wydana 17 maja 2009 roku.